De Costa's

1 maart 2018 - Calpe, Spanje

Dinsdag 27 febr. Vandaag is regen voorspeld, en zo gebeurde het ook, vanaf s'morgens tot tegen de middag heeft het geregend, daarna viel er af en toe wat regen. We zijn samen met Joop en Maria, Limburgers uit Bunde gaan wandelen. Hun vertoeven al jaren in de buurt van Calpen en zijn dus goede reisleiders voor ons. Ze nemen ons mee naar een weggetje wat van de camping naar het strand loopt. Hier in Calpe is niets vlak, overal loopt het berg op en berg af en soms wel behoorlijk steil. We wandelen langs het strand en over de boulevard door Calpe, we lopen tot aan de Pilon, dit is een hoge berg, zo hoog als de Vaalserberg 325 mrt. hoog die recht omhoog uit de zee komt. Vanaf de camping is dit het verste punt van Calpe, we lopen aan de anderre kant terug langs het strand, natuurlijk hebben we nog even koffiegedronken in de stad. Terug op de camping hebben we in een cirkel om Calpe heen gelopen, 8 km. soms met en zonder paraplu.                        Woensdag 28 febr. Vandaag is het weer zonnig en 18 graden, s'middags zijn we gaan fietsen, om een beetje weg wijs te worden zijn we naar de Aldi en de Lidl gefietst en gelijk wat kleine boodschappen gedaan. Aan supermarkten is hier geen gebrek, dit is ook wel nodig met al die overwinteraars. Mijn schatting is dat hier alleen al in Calpe zo'n 500 Campers staan op campings, camperplaatsen, langs de weg en op pleintjes.