De Costa's

27 maart 2018 - Calp, Spanje

Donderdag 22 maart, van de zon genoten, met de rugzak op naar de supermarkt gelopen en boodschappen gedaan, daarna bij Nol en Gijs, samen met Joop en Maria geborreld met lekkere hapjes.

Vrijdag 23 maart. Vandaag zijn Daan en z'n moeder Betty jarig, die maar eens even in alle vroegte gebeld om hun te feliciteren. Daarna op de fiets naar de markt in Moraira, een echte grote markt, we hebben er een zak aardappelen gekocht en vervolgens weer berg op en af weer terug gefietst, een ritje van 20 km. Verder weer van de zon genoten, heerlijke temperatuur en eens geen wind.

Zaterdag 24 maart, s'nacht is de wind weer behoorlijk opgestoken, ondanks de wind toch om tien uur naar de markt gefietst, echter er was geen markt omdat het te hard waaide. Dan maar weer even bij de Lidl binnen gelopen. Om drie uur hadden we samen met Joop en Maria en met Gijs en Nol afgesproken om voor 15 euro te gaan eten in de kantine van de camping, dit op verzoek van de camping bazin. We hadden er al geen hoge verwachtingen van, maar kijkend in de grote metalen schaal waarin het eten werd op gediend was de honger al gelijk gestilt, grote botten met een beetje vlees , omringd met vet samen met aardappels, wortel, mais, witte erwten, steeltjes celderie, geel gekleurd door toedoen van saffraan en alles gelijk gegaard. ( zie foto ) Niet iedereen heeft hier van gegeten, daarom werd er nog een grote pan paella geserveerd  met gehaktballen met een hoog vet gehalte. Doordat de wijn welke in grote flessen werd geserveerd, werd er nogal stevig gedronken en is het alsnog gezellig en kon er gelachen worden omdat gene wat hier plaats vond. Tonnie had voor ons zessen hapjes gemaakt en in de camper vonden die natuurlijk met een biertje en wijn gretig aftrek zodat Tonnie nogmaals aan de bak moest om nog wat hapjes bij te maken. Laat in de avond ging alsnog iedereen met een gevulde maag en een licht hoofd richting hun camper.

Zondag 25 maart, tegen tien uur nemen we afscheid van Gijs, Nol, Joop en Maria en vervolgens beginnen we aan de terugreis, terug kijkend op een mooie vakantie in Calpe. We rijden terug tot Peñiscola waar we een camperplaats bezoeken om te overnachten. Na het avondeten lopen we nog even naar de camping Ede om te zien hoe het met Gertie is, we treffen Marcel en die verteld ons dat Gertie vandaag met de ambulance naar het vliegveld gebracht is en overgevlogen zal worden naar het ziekenhuis in Maastricht, nadat ze twee weken in Spanje in het ziekenhuis heeft verbleven. Marcel blijft nog enige dagen op de camping Ede om weer een beetje bij te komen van alle hectiek en zal dan samen met de twee honden met de camper terug te keren naar Stein.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl