De Costa's

7 maart 2018 - Calpe, Spanje

Zondag 4 maart, vandaag hebben we van de zondagsrust genoten, ook hebben we  gewandeld langs het strand en binnen door weer terug, een kort rondje mede doordat er een forse wind waaide welke het niet aangenaam maakte.                                           Maandag 5 maart, we hadden al eerder gevraagd om en andere plek op de camping, de plek waar we nu staan is erg scheef en weinig zon onder de bomen. Tegenover ons was een prima plek welke nu vrij kwam, dus wij de spullen opgepakt en om gehuisd, gelijk maar weer alles netjes gepoetst zodat we weer spik en span onze nieuwe plek konden in nemen. Tijdens het koffie drinken kwam Maria vertellen dat hun beide E-bikes gestolen waren, ze miste ze vanmorgen. Hoeveel pech kun je hebben, eerst een boom op de tent en dan ook nog de fietsen gestolen, welke helaas niet meer in de voortent gestald konden worden. S 'middags, terwijl Joop en Maria aangifte gaan doen, zijn wij gaan wandelen over een geiten pad langs het strand. Nu niet richting Calpe maar richting Moraira, een mooi tocht met vele mooie uitzichten op de zee en de baai van Calpe. Op de terug weg zijn we in een restaurantje in een klein haventje binnen gelopen om een kop koffie te drinken. Hier waren we getuige van een hilarisch schouwspel, een mijnheer en mevrouw beide ladder zat vroegen mekaar ten huwelijk, dat ging gepaard met nog meer drank, bloemen en een grote schotel eten, waarbij de man bleef roepen, " She Says Yes " . Na de koffie hebben we er hartelijk om gelachen en ons afvroegen of ze het morgen nog wel allemaal weten.