De Costa's

15 maart 2018 - Calpe, Spanje

Vandaag is het alweer donderdag 15 maart, we zijn vandaag precies een maand onderweg. Afgelopen zondag was het weer minder mooi, Tonnie had zaterdag op de markt een Spaanse vlaai gekocht en Joop en Maria en Gijs en Nol s'middags uit genodigd op de koffie, we hebben vanwege de harde wind in de camper moeten zitten, natuurlijk is er daarna nog een wijntje en een biertje gedronken en als het gezellig is, loopt het vanzelf wat uit. Maandagmiddag zijn we met Joop en Maria een stevige wandeling gaan maken, wederom om de conditie er in te houden. Dinsdag zijn Joop en Maria naar de luchthaven gereden om hun vrienden op te halen welke in Calpe een appartement gehuurd hebben. Tonnie en ik hebben een wandeling door de stad gemaakt en wat gewinkeld we hebben nog een blouse gekocht. Woensdag was het prachtig weer, al vroeg stond Nol aan de camper met de vraag of we mee wilden gaan naar El Castell de Guadalest een kasteel gelegen, op een hoge berg in het binnenland.Daar konden we geen neen tegen zeggen en om tien uur stapten we met z'n vieren in hun Smart welke ze achter hun camper op een aanhangwagentje meesleuren. Halverwege de berg naar Guadalest treffen we nog een motorenmuseum, voor drie euro de man mochten we naar binnen, daar stond een pracht en praal van motoren welke minimaal 50 jaar oud waren van de merken Bultaco, BSA, Northon, MottoGussi, DKW, BMW, enz. tot de Solex. Allemaal prachtig gerestaureerd en in originele vorm. Ook stonden er enkele autootjes, zelf een exemplaar van uit 1902 een driewieler met een 1 cilinder motor van het merk Lacroix de Laville ( zie foto ). Al met al een prachtige verzameling van zeker 100 voertuigen. Naast het museum stonden diverse kramen met inlandse producten, hier hebben we het e.e.a. van gekocht. Na heel veel bochtenwerk kwamen aan in Guadalest, een toeristisch dorpje ( Spaans Valkenburg ) in de bergen. Naar het kasteel toe was het nog een heel eind klimmen, dit was niet weggelegd voor Gijs en Nol, het bleek ook alleen nog maar een ruïne  te zijn. We hebben nog wat tussen de winkeltjes door geslenterd en een kop koffie gedronken. Vervolgens zijn we naar een stuwmeer gereden waar een heuse waterval te bezichtigen zou zijn, echter het meer was maar half gevuld met water en reikte maar halverwege de stuw en dus ook geen waterval. We zijn over de stuw heen gereden over een smalle kronkelige bergweg die uit eindelijk na 5 km ophield te bestaan en stonden we voor een groot hek van een privéwoning. Dus keren en terug naar de dam, inmiddels begonnen onze magen te knorren, op de weg naar Guadalest hadden we een paar mooie restaurantjes gezien, waarvan een zelfs met een Michelinster maar die was nog gesloten, we kozen voor het volgende, Restaurante Xorta, een mooi restaurant met een vergezicht over de bergen en dalen. We hebben er lekker gegeten en genoten van de ambiance. De prijzen van het eten vallen in Spanje reuze mee, ik schat wel zeker 30 % lager dan in Nederland. Op de terug weg genieten we nog van de mooie omgeving met veel sinaasappel, olijven, citroen en mispelbomen. Bij onze camper aangekomen drinken we nog samen een kopje koffie om deze leuke dag af te sluiten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Betty:
    15 maart 2018
    Leuke om te lezen dat jullie het fijn hebben, geniet ervan, hier wordt het weer winter,😛Nog veel reis plezier, groetjes Betty🙋
  2. Betty Limpens:
    Dank je wel Betty, voor de interesse. Groetjes Tonnie en Piet
  3. Cor:
    15 maart 2018
    Bij die motor verzameling kun je wel je hart ophalen he!
    Gr Cor
  4. Cor: