De Costa's

21 maart 2018 - Calpe, Spanje

Maandag 19 mrt. De dag van Sint Jozef is een dag dat de Spanjaarden vrij hebben om het Fallasfeest te vieren ter ere van Sint Jozef, ook is het vandaag in Spanje vaderdag. Dat nemen we als vaders natuurlijk even mee, Nol die had dat goed begrepen en bakte een heus apfelstrudelgebak met advocaat en slagroom. wij werden dan ook uitgenodigd om bij hun op de koffie te komen en de Vaderdag te vieren. S'middags langs het strand gewandeld en moeten haasten om nog enigszins droog bij de camper te komen.                                                                                                         Dinsdag 20 mrt. Door een loei harde wind die afgelopen nacht over de camping raasde hadden we slecht geslapen en vandaar dat we lang uitgeslapen hebben. In de middag hebben we boodschappen gedaan in de supermarkt. Voor een stad als Calpen hebben ze hier veel supermarkten o.a. de Aldi, de Lidl, de Consum, de Mercadona, zelfs een Duitse winkel de Feinkost Calpe Supermecado, een Chinese winkel een Nederlandse slager en nog veel meer dus keuze vol op, in Altea zelf een Nederlandse supermarkt met alleen maar Nederlandse producten, alles Jumbo.                                                              Woensdag 21 mrt. Bij het wakker worden gloort de zon, dit hadden ze niet voorspeld, doordat het windstil is en de zon scheen, is het al vroeg warm. Dit spoorde Tonnie aan om vandaag de laatste grote wasdag in te zetten en de bedden te verschonen. De rest van de dag hebben we genoten van de zon.