De Costa's

29 maart 2018

Maandag 26 maart, vertrekken we nadat we nog even getankt hebben vanuit Peñiscola, via Tarragona, Barcelona, rijden we langs de kust naar het noorden. Op een gegeven moment komen we in een file terecht, we rijden een dik half uur file i.v.m. wegwerkzaamheden, gelijk na de file missen we een afslag naar links. We rijden langs een tegemoet komende file van een paar kilometers, we realiseren ons dat omkeren geen zin heeft en we zullen via een omweg weer op de goede route moeten zien te komen. Achteraf viel dit ook tegen, we moesten via een bos een hoge berg op en de andere kant weer af en dan nog door allerlei kleine dorpen, prachtige omgeving maar wel 60 km omgereden. Na 460 km gereden te hebben besluiten we voor de Franse grens op een parkeer plaats van een grote supermarkt waar nog wel 30 Campers stonden te overnachten. We hebben goed geslapen.

Dinsdag 27 maart, vanaf de Franse grens rijden we via Perpignam, Narbonne, Berziers, Millau, St,Floor, naar Issoire, een mooi stadje met een prachtige camperplaats met alle voorzieningen. Het is de hele dag slecht weer geweest, vandaar dat we vandaag weer 400 km gereden hebben. Onderweg op een parkeerplaats zagen we nog hoe een achteruit rijdende vrachtwagen tegen een Nederlands busje reed en behoorlijk wat schade veroorzaakte. We hebben ons telefoon nummer bij de Nederlanders uit Noord-Limburg achter gelaten mochten ze nog getuigen nodig hebben.

Woensdag 28 maart, als we in Issoire vertrekken dan is het mooi zonnig weer en we besluiten vandaag niet te ver te rijden en vroeg in de middag te stoppen om nog wat te wandelen of te fietsen. Nadat we 233 km gereden hebben komen we aan op een camperplaats in Montceau-les-Mines aan, echter het regend pijpenstelen. Nadat we koffie hadden gedronken besloten we met de paraplu naar het dichtbij zijnde winkelcentrum te lopen, maar door de aanhoudende regen komen we niet verder dan de Action winkel om vervolgens weer terug naar de camper te gaan. Inmiddels zijn er nog een paar Campers bij komen staan. We hebben er een rustige nacht.

Donderdag, 29 maart. We hebben besloten om vrijdagavond thuis te zijn, mede omdat ik nog naar de kapper moet. We hadden bericht gekregen dat mijn peet tante op 98 jarige leeftijd overleden was en a.s. dinsdag begraven zal worden, dus dan moet ik er goed opstaan. We zullen vandaag dan weer 400 km moeten rijden, we rijden dan ook naar Pont à Mousson aan de Moesel, we komen er om half vier aan bij stralend weer. Gelukkig is er nog plaats, deze plek wordt druk bezocht door Nederlanders, Belgen en Duitsers op doorreis. Nog één nachtje slapen en nog 300 km rijden dan zijn we weer thuis.

Vrijdag tegen drie uur zijn we thuis. Eindstand 24879 km. Totaal verleden km: 4239

1. Betty:
    29 maart 2018
    Leuk om jullie verslagen te hebben gelezen, nog een klein stukje en dan weer thuis, naar mijn mening een fijne vakantie, kom goed thuis, tot gauw grtjes Betty🙋
  2. Cor:
    30 maart 2018
    Gelukkig weer bijna behouden thuis zonder ongelukken.