De Costa's

26 februari 2018

Zondag 25 febr. Ook vandaag is het stralend weer als we de verduisteringen open trekken. We hadden met Piet en Marianne afgesproken, dat hun ons zouden komen ophalen. Klokslag 11 uur stond Piet dan ook voor de camper. Om de streek te verkennen maken we eerst een ommetje door Calpe, Altea en Albir, prachtige streken met mooie havens met veel luxe boten en dikke auto's. Het zijn duizenden en duizenden toeristen die hier verblijven omdat het klimaat het beste van Europa is om te vertoeven. We hadden al geconstateerd dat alle campings en camperplaatsen vol waren, maar nu zagen we ook nog lange straten en pleinen welke vol stonden met Campers, wachten op misschien wel die ëëne plek. Natuurlijk zijn er ook, die niet op een plek willen staan waar ze voor moeten betalen. Onder tussen rijden we naar Alfas Del Pin waar Marianne ons in een groot luxe huis verwelkomt met een kop koffie. Ze hebben het huis gehuurd van een Nederlandse tandarts. Aan de rand van het zwembad genieten we van de zon en keuvelen wat over, toen we nog werkten en de familie. In de namiddag rijden we naar Benidorm, dat kunnen we ons nog herinneren toen we er in 1976 waren, er stonden toen ook al hoge torens waar hotels en appartementen in gesetteld waren. Nu constateerden we dat van Zuid tot Noord de gehele kustlijn volgebouwd is met van die hoge torens. Ook is er tegen het achterland een enorm groot sportcomplex aangelegd incl. golf en tennis banen, echter er wordt maar weinig gebruik van gemaakt. Drukker is het wel langs het strand in de bars en de restaurants. In Altea heeft Piet gereserveerd in het restaurant Sabor, ook hier is het druk, na 10 minuten krijgen we onze tafel. Nadat we overheerlijk gegeten hebben worden we tegen acht uur weer netjes bij onze camper op de camping afgezet. We bedanken Piet en Marianne voor de gezellige dag en proberen al weer voorzichtig een afspraak te maken ergens in de Benelux wanneer hun met de boot en wij met camper onderweg zijn.

1. Cor:
    26 februari 2018
    Calpe was iets om te overwinteren, mooie streek en veel appartementen