De Costa's

21 februari 2018

vandaag 20 febr. trekken we weer verder. Een kennis van de Concordeclub uit Stein staat op een camping in Peñiscola en meld ons dat ze voor ons een plaats gereserveerd hebben bij hun op de camping. We rekenen af aan de receptie en toetsen camping Ede in Peñiscola in op ons navigatiesysteem, de navigatie geeft aan dat we 130 km moeten rijden en dat we er rond 12,00 moeten zijn. Het weer is zonnig maar na een half uur rijden steekt er een stevige wind op met forse vlagen. We kunnen amper nog 70 km per uur rijden om niet van de weg te waaien. Gelukkig hadden diverse vrachtwagens daar ook last van en konden we ons af en toe verschuilen. We verlaten de streek van de druivenvelden en komen nu in de streek van de olijfbomen, sinaasappel en citroenbomen. Ook hier wordt hard gewerkt om de oogsten te doen slagen. Wanneer we in het achterland door de beboste gebieden rijden zien we dat net als we Zuid- Italië ook gezien hebben dat hier ook het oudste beroep van de wereld uit geoefend wordt, bij elke ingang van een landweggetje staat een stoeltje versierd met stenen of ballonnen, en wel of niet bemand door een jonge dame. Als we op de camping aankomen is alles al voor ons geregeld en treffen we ook ook onze kennis. Hij brengt ons naar een prima plaats, ook deze camping staat nagenoeg helemaal vol. S'middags wandelen we langs het strand ri Peñiscola, doen wat boodschappen en onderhouden ons wat met de campinggasten. In de avond doe ik nog een rondje over de camping die dan helemaal vol staat met Nederlanders, Duitsers, Engelsen, Zweden, Nooren, Belgen, Fransen en Spanjaarden, het gros met Campers.