De Costa's

23 februari 2018

Donderdag 22 febr. Vandaag trekken we weer verder ri. Albir, 300 km. We breken de boel op en nemen afscheid van Marcel en Gertie, een stel Duitsers wensen ons veel succes met het vinden van een plaats in Albir of Altea, zij waren er geweest en hadden ook geen plek gevonden. Maar omdat we afgesproken hadden met Piet en Marianne ( een nicht van Tonnie ) gingen we er toch maar op af. De reis verliep voorspoedig en tegen vier uur waren we op de eerste camperplaats, en ........ geen plek alles prop vol. Vervolgens nog campings en camperplekken aan gedaan en gebeld maar inderdaad alles zat vol. Maar zoals ik al altijd zeg, " heb je vrienden dan heb je macht " een Concorde vriend daar wisten we van dat die in Calpe stond, 20 km naar het noorden, die hebben we gebeld of bij hun nog plek was, eigenlijk niet maar hij regelde toch een plekje zonder stroom waar we mochten staan tot er een plek vrij kwam. De coördinaten in het navigatie systeem in gevoerd en rijden. Na 20 km kwamen we in een steile berg in een dood lopende straat terecht. We hadden al zo'n donker vermoeden dat het niet zou kloppen want we hadden nog nergens een bordje Calpe gezien. Nu het adres van de camping ingevoerd en vervolgens moesten we weer 25 de andere kant op. De coördinaten bleken achteraf niet te kloppen. Tegen half zeven werden we op de camping ontvangen door Joop en Maria. Nu bleek er ook nog een mijnheer en mevr. Janssen uit Ulestraten op de camping te staan welke ik eind vorig jaar lid van de Concordeclub had gemaakt en allen maar telefonisch contact had gehad, welke ik hier in Spanje in levende lijve kon ontmoeten. Na het eten hebben we met z'n zessen nog even aan de bar bijgekletst. Ook heb ik Piet en Marianne even gebeld om te zeggen dat we in Calpe staan.