De Cota's

18 februari 2018

Zachtjes tikt de regen op het dakluik als we in Issoire op zaterdag 17 febr. wakker worden, terwijl Tonnie met de paraplu de boodschappen gaat doen in de dicht bij gelegen supermarkt, verzorg ik de camper van schoonwater, een schoon toilet en stort het grijs water. Vervolgens starten we de camper, inclusief de ruitenwissers en zakken geleidelijk af via Millau naar het zuiden. We nemen niet de magistrale brug, welke hoog in de lucht boven Millau hangt maar rijden dwars door het centrum van het leuke stadje. Onder in Millau regende het nog, maar boven in berg aangekomen konden we genieten van oogverblindende sneeuw links en rechts van de weg. Aangezien het slecht weer aanhoud kiezen we voor de grote weg ( A75 ) te nemen naar Beziers. Dan nemen we weer de kust weg richting Perpignam. De Fransen zijn al druk bezig om de stranden weer in orde te maken in afwachting van massa toerisme. Zo tegen vijf uur stoppen we op een druk bezochte camperplaats in Le Boulou. ( 440 km ) Wij pikken nog de voorlaatste vrije plek van de totaal 21 plekken in. Allemaal camperaars welke op doorreis naar Spanje zijn. Wederom ligt ook deze camperplaats vlak tegen een heel groot kerkhof. Het blijft er verder rustig en het is er goed vertoeven voor de nacht.

Zondag 18 febr. om acht uur worden we verwelkomt door een lekker zonnetje, als we door het stadje rijden zijn de inwoners al druk doende om boodschappen te doen op een grote lokale markt. Als we de Spaanse grens overtrekken, alle douanekantoren zijn nog intact maar er is geen controle meer, dan loopt de temperatuur al op naar de 14 graden en de zonnebril moet op voor de laagstaande zon. Het is zondag en dus ook geen vrachtwagens op de weg maar wel goed gevulde grote parkeerplaatsen. Tegen de middag dan wordt het drukker op de strand weg richting Barcelona, zodanig dat we er toch maar voor kiezen om een doorgaande weg in het binnenland te nemen. Terwijl we na een tankbeurt aan de koffie waren komt een Duits-Spaans koppel op ons af met de vraag of ze even in de camper mochten kijken, ze wilden toch wel eens graag zien hoe zo'n camper er van binnen uit ziet. Wederom tegen vijf uur en 307 km gereden te hebben doen we camping La Llosa in Cambrils aan. We worden hartelijk ontvangen door een groepje Nederlanders welke in grote getalen op deze camping staan, ze begeleiden ons zelfs naar een plek met voldoende ruimte. Na het eten doen we nog een rondje over de camping, een mooie camping met elk wat wils en dicht bij het strand.