De Costa's

16 februari 2018

Het is donderdagmorgen de 15e februari 2018, de dag begint met regen. Vandaag, na vier dagen carnaval, vertrekken we met de camper richting Spanje. Tussen de regenbuien door proberen we de laatste restjes nog in onze camper te laden. Tegen tien uur nemen we afscheid van onze buurman Ad, hij zal goed op ons huis passen. We starten de camper en schakelen de ruitenwissers in, welke vervolgens de gehele dag blijven wapperen om de ruit schoon te houden van de regen en lichte sneeuw onder weg. In de Ardennen is het nog behoorlijk koud en nog veel sneeuw langs de weg. De op het laatste moment nog aangeschafte sneeuwkettingen hoeven we gelukkig niet te gebruiken. We hebben er voor gekozen om eens niet de route via Luxemburg, Lyon, Valence, Nimes te rijden maar midden door Frankrijk.

Na Van Luik naar Bastonge gaan we richting Reims en rijden door de prachtige champagne streek waar al druk op de wijnvelden gewerkt wordt om de druivenstruiken  van de beste zorg te voorzien, overal staan in de velden witte busjes geparkeerd van de mensen welke er aan het werk zijn. Van Reims gaan we via prachtige D wegen ( gele routes ) naar Nogent sur Seine, waar we op een rustige camperplaats belanden vlak voor een camping welke nog gesloten was. Ondanks het slechte weer met veel regen en op plaatsen dichte mist hebben we wel genoten van de mooie dorpjes en streken. Het gaat natuurlijk niet zo snel al op grotere routes maar we hebben de tijd om te genieten. Nadat we ons op de camperplaats geïnstalleerd hadden komen er nog drie Campers bijstaan. ( gereden afstand 409 km )

Vrijdagmorgen 16 febr. We worden door de wekker om 7 uur gewekt, dit omdat die nog op zomerstand stond, de bedoeling was om 8 uur. Enfin, nog even blijven liggen nagenieten van de rustige nacht. Buiten is het mistig, maar tegen negen uur breekt de zon door, als we onze rit vervolgen wordt het al aangenaam warm achter de grote voorruit en af en toe moeten we toch weer door de mist. Via Auxxere, Nevers, Moulins komen we in Clermont-Ferrand, vanaf hier zoeken we weer naar een camperplaats voor de nacht, die vinden we in Issoire, vlak bij het centrum mooi aangelegd met alle voorzieningen. Na het avond eten maken we nog een wandeling waarbij we om een begraafplaats heen lopen, dat rondje alleen al was twee kilometer zo groot was die begraafplaats met een prachtige ingang, een groot stenen gebouw met een geweldige onderdoor gang, alles omringd met een twee meter hoge muur.

1. Cor:
    17 februari 2018
    Als het weer beter is stuur dan maar wat naar Elsloo
  2. Mariëtte van Houtem:
    18 februari 2018
    Beste Piet en Tonnie,
    Fijn dat we jullie door het mooie reisverslag weer mogen volgen op deze reis .
    Dank je wel!
    Het is zo duidelijk weergegeven dat we de tocht a.h.w. een beetje mee kunnen beleven! Nog veel reisplezier en goed weer gewenst! Gr. Mariëtte