Reis door Marokko

25 maart 2015

Dag 35

Omdat we gisteren vroeg naar bed zijn gegaan zijn we bij het opstaan op deze maandagmorgen weer voldoende fit om de volgende trip van 200 km van Zagora naar Skoura te maken. Het grootste gedeelte van de weg verliep over de heenweg naar Zagora, en omdat we vandaag alle tijd hebben doen we rustig aan met een gemiddelde van 50 km/uur en veel tussen stops. Als we een tussenstop maken staan er gelijk weer allerlei handelslieden en bedelende kinderen aan de camper, soms is dat wel erg hinderlijk omdat je alles goed gesloten moet houden anders dringen ze zich zelfs naar binnen, want ze blijven aanhouden, ze geven nog niet direct op en komen telkens na afwijzing weer terug. Op een wat rustiger weg staan twee kinderen van ongeveer 4 en 6 jaar langs de weg op om te bedelen als we met de camper komen aanrijden. Tonnie kan dat niet aanzien en we stoppen om ze ieder op een koekje te trakteren. De kleinste begint spontaan een dansje voor ons op te voeren. Dat is dan wel weer leuk. Ik schreef dat we nog geen regen gehad hadden, nu onderweg hebben we boven in de bergen een buitje van 10 minuten en daarna weer volle zon. Om half vier arriveren we op de camping in Skoura, het is dan wel nog zonnig maar er staat een harde wind. Om half zes worden we door de campingbaas welkom geheten en hebben we een korte briefing. Nog even met Daan en de moeder van Daan geface-Timend omdat beide vandaag jarig zijn. Daarna in de camper gedineerd.