Reis door Marokko

9 april 2015

Dag 51

Het is woensdagmorgen en we vertrekken van Cordoba naar Toledo wederom een rit van 310 km. Het is halftien en we wurmen ons door het drukke centrum richting autoweg. Vervolgens is het een en al rechte weg, het is niet al te druk op de weg. Langs de weg zien we ontzettend veel olijfolie plantages, hele grote velden met olijfbomen die op hele grote velden netjes in rijen geplant zijn. We zijn om halfvier in Toledo. Nu vinden we de camping gemakkelijk dankzij het navigatie systeem met coördinaten. Na een kop koffie trekken we de oude stad in, ook hier komen we in een Joodse wijk echter een stuk soberder, wel weer vele kleine huisjes en smalle straatjes. De stad zelf is helemaal ingericht voor de toeristen en studenten het is dan ook heel erg druk met vanzelf weer heel veel winkels, museums, scholen en grote kerken en een grote kathedraal. Toledo licht op een berg, dus niets loopt er vlak en is over een rivier via diverse bruggen bereikbaar. Nu ook weer na drie uur wandelen terug op de camping en net op tijd want het dreigt te gaan regenen. Na het avondeten maken we gebruik van het mooie sanitair op de camping, ik internet nog wat en Tonnie kijkt TV.