Reis door Marokko

9 april 2015

Dag 50

Dinsdagmorgen, na het ontbijt gaan we even rustig op een rijtje zetten wat we vandaag allemaal moeten en waar de eerste rit naar toe gaat. We starten met een bezoek aan de supermarkt, vervolgens gaan we LPG tanken want dat kon niet in Marokko en dan gaan we euro's pinnen, vervolgens zetten we de rit in van Tarifa naar Cordoba. een rit van 280 km. We bezochten nog een weekmarkt in een neven wijk van Sivilla. De tank met diesel hadden we nog even in Marokko gevuld voor zesentachtig eurocent. De rit naar Cordoba verliep voorspoedig en tegen vijf uur waren we op de camperplaats die ook nog even moeilijk te bereiken was omdat die bijna midden in de stad lag aan een drukkruispunt met een eenrichtingsweg. Na het avondeten bezoeken we nog de stad en komen als eerste in een Joodse wijk met kleine leuke huisjes welke er perfect verzorgt uitzagen met overal bloemen op de vensterbanken en of voor de deur op de stoep en kleine leuke winkeltjes. Na twee uur rond wandelen komen we moe en met een kleine indruk van de stad terug aan de camper, waar we voor lange tijd weer TV hebben kunnen kijken, in Marokko was dat niet mogelijk.