De reis door Marokko

22 februari 2015

Dag 6

Gisterenavond geen wekker gezet, en vanmorgen lekker lang uitgeslapen, 9,30 uur. Na een rustig ontbijtje zijn we om half elf op de bus welke voor de camping Reine Isabella in La Zubia stopte opgestapt, de bus bracht ons voor € 1,50 per persoon naar het centrum in Granada. Bij aankomst in het centrum was er nog weinig activiteit, waarschijnlijk slapen de Spanjaarden ook lang uit. We hebben voor € 1,30 p.p. een heerlijke kop koffie gedronken in een mooi restaurant. Na de koffie zijn we het centrum van Granada in getrokken, het begon er al langzaam drukker te worden en steeds meer winkels gingen open. Granada is een grote stad met 240.000 inwoners en een van de grootste studenten stad, dit is in de middag ook wel te merken op de terrassen. We hebben er prachtige kerken bezocht en diverse mooie gebouwen gezien. Van uit met centrum zijn we twee honderd meter om hoog geklommen naar Alhambra, als je in Granada bent dan moet je ook in Alhambra geweest zijn om minstens het paleis van Karel V te bezichtigen met de er om heen liggende geweldige tuinen. Het Paleis hebben we niet bezocht er stond een rij van wel twee honderd wachtende mensen welke allemaal naar binnen wilden, deze mensen komen vanuit de hele wereld om dit te bezichtigen. De mooie tuinen hebben we wel gezien. Tegen 16.30 waren we weer teug op de camping. Het weer was prima vandaag met veel zon, hier hebben we nog even van geprofiteerd door in een luie stoel voor de camper nog van de zon te genieten. Omdat de camper niet meer aan te zien was deze toch nog maar voor het avond eten gewassen. Morgen trekken we weer verder naar het zuiden.

1. Anouk:
    23 februari 2015
    Hallo pap en mam,
    Wat leuk om deze verslagjes te lezen! Mooi om te weten welke avonturen jullie nu al beleefd hebben, terwijl de "echte" reis eigenlijk nog moet beginnen! Wij wensen jullie heel veel plezier, en rij voorzichtig!
    XXX Anouk, Rob, Jasper en Brechtje