Reis door marokko

28 februari 2015

Dag 12

Vanmorgen al vroeg wakker omdat de tijd een uur later is in Marokko, nadat ik de Marokkaanse telefoonkaart geïnstalleerd had en het nieuwe nummer ( 00212 616745592 ) aan de familie app  toegevoegd had zijn we van de Camping vertrokken. De grotten van Hercules konden we niet bezoeken omdat de entree verbouwd werd en dus gesloten was. Via een mooie kustroute zijn we naar het oude stadje Asilah gereden welke wij zijn gaan bezichtigen. Een prachtig oud stadje met veel smalle steegjes en prachtige beschilderde muren, ook veel gevels in de kleuren blauw en groen. Het was opvallend netjes t.o.v. an Er zijn vele leuke winkeltjes en ambachtslieden die van uit hun winkel hun kunsten vertonen. Vanuit een bakkerij werden oven warme broden verkocht waarvan wij er een gekochten voor twee Dirham's, amper 20 eur cent en dat ook nog heel lekker was. Voor twee Dirham's werd er ook nog eens op onze camper gelet. Vanaf de vestigingsmuren kon je ver de zee opkijken. Via de zelfde kust weg zijn we s'middags door gereden naar de camping Atlantis Gate in het stadje Moulay Bouselham welk aan een Lagune ligt. De campings zijn niet zoals we in Europa gewend zijn, daar waar al stroom is hangen de stopcontacten gewoon aan twee draden, er is meestal alleen maar koud water, soms een warme douche en de plaatsen zijn niet afgebakend. Om 18.00 uur nog even een korte briefing gehad om even door de reisleiding bijgepraat te worden.