Reis door Marokko

22 maart 2015

Dag 32

Vandaag vrijdag 20 maart hebben we weer een reisdag van Ait Benhaddou naar Zagora een trip van 200 km. Na 8 km hobbel de bobbel over een vrij smalle weg met een slecht wegdek komen we op de N9, een normale doorgaande weg die we 175 km volgen. Voor dat we de stad Quarzazate bereiken liggen links van ons twee filmstudio's waarvan we er een bezoeken de Oscar/Atlas, hier zijn in het verleden grote films op genomen o.a. Cleopatra, Kingdom of Heaven, Return of the Mummies, Ben Hur en vele andere beroemde films.De studio's zijn schitterende nagebouwde vestigingen. Maar dan helemaal van piepschuim aan een kant net echte stenen aan de kant die op de film te zien is. De achterkant is allemaal steigerwerk, planken,latten en gips. Ook staan er allerlei attributen welke in de films te zien zijn o.a. keienwerpers, vliegtuigen, karren auto's e.d., de studio's liggen gewoon in de woestijn. We trekken verder door een gedeelte woestijn en geweldige bergpassen met veel vergezichten van grote valleien en veel haarspeld bochten. Tegen half vier arriveren we op de camping in Zagora. Nog even boodschappen doen en vervolgens de rugzakken inpakken voor de trip van morgen naar de woestijn.