Reis door Marokko

30 maart 2015

Dag 37

Op deze woensdagmorgen maken we weer een rit van 125 km van Skoura naar Tinerhir. We kunnen weer rustig aan doen. Vanavond moeten de dames een salade maken voor de heren en hun zelf want vandaag is het mannendag. Nu zullen we onderweg de boodschappen moeten doen en verse groeten moeten inkopen. na diverse dorpjes onderweg aan gedaan te hebben vinden we een kleine supermarkt, helaas kunnen we hier alleen maar slagen voor drinkwater en een pak pasta. Vervolgens vinden we een dorp verderop een groentewinkeltje, we vinden aardappelen, drie tomaten en een paprika. Men vroeg hiervoor driehonderd Dirham, we hebben gelijk de aankopen terug gegeven en teug naar de camper gelopen. voordat we bij de camper aankwamen kwam de groenteman ons al na lopen en nu konden we alles kopen voor 15 Dirham. We hebben ons in vertrouwen door een gids laten vertellen dat ze hier in Marokko drie prijzen hebben, een voor de toeristen, dan vragen ze maar wat, een voor de inlanders en dat zijn normale prijzen en een voor de Berbers en dat zijn de minimum prijzen. Bij de volgende kraam waar we pudding wilden kopen gebeurde hetzelfde, nu hebben we hier geen pudding gekocht. Tijdens de rit kwamen we weer bij een grote markt die altijd tussen de grote dorpen in liggen en waar de lokalen ook hun boodschappen doen. Hier hebben we echt alle verse groeten welke we nodig hadden gekocht op een grote kraam en werden we heel vriendelijk geholpen door twee jonge lui, die alles wilden weten over de reis die wij maken, bij het afreken moesten we 20 Dirham betalen. Om 13,30 komen we aan op de camping  in Tinerhir, een prima camping met nieuw sanitair naar Europese normen. De camping is omsloten door een hoge muur en dag en nacht bewaakt. De dames gingen gelijk zoals ze binnen kwamen aan het kokkerellen. Om 17.00 uur was er een korte briefing en aansluitend een heerlijk salade buffet. Iedereen heeft er van genoten en dat alles onder het genot van een wijntje of biertje was ook deze dag weer snel voorbij.