Reis door Marokko

30 maart 2015

Dag 39

Op deze vrijdag reizen we van Tinerhir naar Merzouga een rit van 198 km, een reis die ons langs de rand van de woestijn voert. Tijdens de rit stoppen we in een wat groter dorp bij een winkeltje waar ze schrijf materialen verkopen. Dit omdat we volgende week dinsdag een schooltje gaan bezoeken, we kopen wat schriftjes, pennen, en schaartjes om straks uit te delen. We komen in het winkeltje aan de praat met de directeur van de lagere school van dat dorp, hij was in de winkel om kopieën  te maken. Met wat Frans en Engels kunnen we met mekaar communiceren, hij verteld dat zijn vrouw voor controle naar Rabat in het ziekenhuis was, dit is naar mijn schatting wel duizend km reizen. Hij was benieuwd naar de reis die wij maakten en vroeg ons om met hem mee te gaan naar zijn woning om met hem thee te gaan drinken. Dit aanbod konden we niet aannemen omdat we de camper niet alleen achter wilden laten op de hoofdstraat. We passeren over nog al wat slechte wegen enkele prachtige dorpjes en mooie woestijn achterlanden. In Rassani wilden jongens op brommers ons graag de weg wijzen naar Merzouga en ook wel voor ons uit rijden, dit alles voor een leuk bedragje. Om dit te bevorderen knoeit men met de richtingsborden, maar onze navigatie is betrouwbaarder en daar doen we het dan ook mee. Om vijftien uur komen we op de camping welke in de woestijn ligt aan en stallen de camper in het zand. Om half vijf worden we getrakteerd op koffie met gebak.