Reis door Marokko

5 april 2015

Dag 47

Paaszaterdag, en reisdag van Fes naar Chefchaouen een tocht van 230 km. Het was toch nog een hele klus om uit de stad Fes te komen, waar we voor een klein gedeelte doorheen moesten. De tocht liep door het Rifgebergte dus ook weer omhoog en omlaag met veel bochten en soms ook een slecht wegdek. De streek welke bekend staat om z'n fabricage van drugs. Wederom prachtig weer en we konden genieten van de mooie natuur, totdat we in een fuik van de politie van de weg werden gehaald, bergaf na en bocht stond er een politieman met een lasergun en die had geconstateerd dat we 74 km hadden gereden waar 60 km was toegestaan. In eerste instantie had ik met een agent onderhandeld en hoefde ik maar tweehonderd Dirham te betalen i.p.v. driehonderd, maar toen een andere agent het verbaal moest uitschrijven werd het toch weer driehonderd. Meerdere van de reisgenoten is het zelfde lot overkomen tijdens het verblijf in Marokko. Om half vier reden we het stadje Chefchaouen binnen, een stadje tegen een berg. Chefchaouen wordt de blauwe stad genoemd, alle huizen zijn er wit met blauw geschilderd, wit tegen de hitte en blauw tegen de muggen. De camping lag boven aan in de berg. Door smalle en steile straatjes met scherpe bochten zijn we op de camping aan gekomen. Na links en rechts nog wat gekeuveld te hebben hebben we genoten van een " camper diner".

1. Cor en Wilma:
    5 april 2015
    Slimme politie daar, want bergaf pak je iedereen, maar de boete's vallen mee