Reis door Marokko

8 april 2015

Dag 48

Paaszondag, vandaag hebben we een verblijfsdag op de camping. Bij het wakker worden hangt er een stevige mist over de camping. Tegen half elf dalen we de berg af om het stadje Chefchaouen te bezoeken. Het is nog erg rustig in het stadje, we bezoeken Place Mohamed de vijfde, een kleine tuin midden in het centrum. Vanaf de Avenue Hassan de tweede komen we in de Medina terecht waarin wij weer een Soek bezoeken. We werden in de vorige briefing gewaarschuwd voor handelaars die drugs willen verkopen, wij hebben ze niet opgemerkt.Tegen twee uur laten we ons door een taxi terug brengen naar de camping omdat de weg terug wel erg stijl is, kosten 15 Dirham. Aangezien er geen zuchtje wind is blijft de mist tegen de berg hangen en lunchen we in de camper voorzien van een lichtbruin gekleurd paaseitje.Tegen vier uur komt de zon weer achter de wolken vandaag en wordt het nog lekker om nog even buiten te zitten Om halfzeven worden we met taxi's vanaf de camping opgehaald om samen uit te gaan eten in Restaurant Aladin, een mooi restaurant met vier verdiepingen midden in de Medina. Wij zitten op de vierde verdieping en kunnen voor een gedeelte over Chefchauen uit kijken. De reisleiding wordt tijdens het diner bedankt door twee afgevaardigden van de deelnemers en natuurlijk een enveloppe overhandigt voor hun voortreffelijk werk. De reisleider zet nog eens even alle voorvallen tijdens de reis op een rijtje. Een dieptepunt was dat een koppel al tijdens de aanreisroute naar Marokko terug geroepen is omdat een zuster van de vrouw overleden was, daardoor miste ze de eerste twee dagen in Marokko, vervolgens voor dat de laatste week inging stierf een broer van de man en moesten ze huiswaarts keren. En of dat al niet genoeg was tien km. voor dat ze thuis in Utrecht waren kregen ze motorpech en moesten ze door de ANWB afgesleept worden. De reisleiding was zeer te spreken over de groep, iedereen kon met iedereen omgaan en stonden geregeld klaar voor elkaar.Tegen tien uur weer met de taxi's terug naar de camping.