Reis door Marokko

8 april 2015

Dag 49

Paasmaandag, dit wordt een stress dag, Om kwart voor zes loopt de wekker af, want om elf uur vertrekt de boot en we moeten voor tien uur ons melden bij het SRF kantoor voor de tickets, daar bij moeten we ook nog honderdvierentwintig km rijden van Chefchauoen naar Tanger-Med in de haven. De rit er er toe gaat moeizaam omdat in de bergen veel mist hangt en het zicht erg slecht is. In de berg zijn er ook nog mensen die hun handen opsteken om aan te geven dat ze met ons mee willen naar Europa. Gelukkig zijn we nog op tijd om de tickets op te halen, en dan begint het controlerende werk van de Marokkaanse douane en politie, die zijn trager dan traag en elke camper moet door de scan, waardoor we pas kort tegen elf uur de boot op kunnen. De boot vertrekt om twaalf uur en komt veertienuurdertig Europesche tijd aan in Algeciras. Vervolgens gaan we van uit Algeciras naar de camping in Tarifa. Op de camping aan gekomen is het goed weer maar een heel harde wind, we hebben nog even een Happy-Hour en om halfacht worden we uit genodigd om nog gezamenlijk een Pisa te eten en nu natuurlijk met een wijntje en een biertje. Tegen negen uur nemen we van iedereen afscheid omdat morgenvroeg de terugreis of nog een langer verblijf in Spanje of Portugal op de rit staat.

1. Mariëtte van Houtem:
    9 april 2015
    Beste Piet, lieve Tonnie ,
    Fijn dat jullie weer veilig terug zijn in Europa!
    Hopelijk wachten jullie ook nog hele mooie vakantiedagen dichterbij huis.
    Gisteren is jullie kaart uit Marokka aangekomen.
    Hartelijk dank!
    Maandag zal ik ze meenemen naar de Rotary.
    Ik houd de leden op de hoogte van jullie reiservaringen en allen hopen binnenkort weer op een gezond weerzien.
    Hartelijke groet,
    Mariette.