SloBoKro reis 2018

22 augustus 2018

SloBoKro reis aug. sept. 2018
Parels van de Balkan. Slovenië, Bosnië en Herzegovina, Kroatië.
Een reis georganiseerd door de NKC samen met nog 18 camper deelnemers welke wij in Zagreb zullen ontmoeten.

Na de trip naar de Tour de France en een week met de klein kinderen, Brechtje en Daniël Junior naar de camping met kinderboerderij, manege in de Heldense Bossen nu op naar de Parel van de Balkan.
Het is zaterdag 18 augustus, de laatste restjes worden nog in de camper geladen en nogmaals alles controleren of we wel alles bij ons hebben aan papieren welke nodig zijn om de reis te kunnen maken. Van de week heeft de camper de 30.000 km beurt gehad en zowel van binnen als van buiten geschrobd en geboend.
Het is zaterdagavond als we een berichtje van Yvonne krijgen met de vraag of we morgenvroeg voor het vertrek nog bij hun komen ontbijten. Klokslag acht uur staat Ad voor de deur om te vermelden dat de broodjes vers afgebakken zijn en de eitjes gekookt zijn. Het wordt een gezellig onderonsje, de dag kan al niet meer stuk. Tegen half tien worden we door Ad en Yvonne uitgezwaaid. Km stand 30074
We hebben ons voor genomen om de eerste dag zo'n 500 km te rijden tot Ascbach, het is zondag en dus geen vrachtwagens op de weg, tot de middag is het vrij rustig op de weg en dan begint het zondag verkeer los te komen. We drinken koffie onderweg, we lunchen en staan af en toe stil bij de wegwerkzaamheden en komen tegen 5 uur en 489 km aan in Aschbach, hier parkeren we op de camperplaats van de Concorde fabriek welke mooi op onze route ligt.
Hier ontmoeten we ook al de eerste deelnemers aan de reis Raymond en Margriet uit het Belgische Hasselt. We kletsen over en weer wat bij en na het avond eten maken we nog een wandeling door het dorp. Het is erg stil in het dorp, iedereen geniet schijnbaar van de zondagsrust. Vandaag was het zeer heet, wel 32 graden, vandaar dat we nog lang in onze ligstoelen genieten van de zwoele avondlucht.
Maandag 20 aug., nadat we nog even de nieuwe Concorde modellen in de showroom bekeken hadden en nog een afspraak gemaakt hadden voor een nieuwe kookplaat zijn we tegen half elf aangereden. Km stand 30563.
We besluiten van de voorgestelde route af te wijken en via Salzburg te rijden, dat is meer toeristisch en minder autobaan. Achter Regensburg verlaten we de autobaan en toeren door de aanloop van het Salzburgerland een prachtige omgeving met mooie natuurgebieden. In Burghausen vinden we een rustige camperplaats " Grillplatz " waar een twaalf tal Campers staan. Ook vandaag is het weer erg heet geweest, we zijn maar wat blij met een goede airco in de camper. Gereden km. 330.
Dinsdag 21 aug. Km stand 30893
Vannacht ondanks de warmte toch goed geslapen en tegen halfzacht ontwaakt.
Na het ontbijt maken we ons klaar voor de volgende rit, we zien wel hoever we vandaag komen. We kiezen om door het Salzburgerland over de binnenwegen te reizen, we treffen het, een prachtige omgeving, we rijden langs een groot meer in de buurt van St.Gilgen waar duizenden badgasten de verkoeling op zoeken, ook vandaag is het weer boven de 30 graden. Deze streek is nog mooier dan Frankrijk, het is minder ruig en alles beter onderhouden, zelfs de wegen zijn hier prima. Tegen 14.00 uur belanden we op een camperplaats in Liezen " Sportzentrum " een plek voor eigenlijk drie campers, hoewel er tegen de avond 6 stuks geparkeerd staan. 182 km. gereden. We gaan aan de wandel om in Liezen een Go-box te kopen om de tol op de onvermijdelijke tolbaan in Oostenrijk te betalen. Na een half uur wandelen hebben we een tankstation " ENI " gevonden waar we een box kunnen kopen, dat gaat niet zo maar, je hele doopziel wordt gelicht. Maar na een half uur en 80 euro lichter kunnen we weer op pad. De camperplaats ligt aan een fietsroute, veel fietser welke hier afstappen om zich aan het waterpunt van vers drinkwater te voorzien.

1. Betty:
    23 augustus 2018
    Alweer een heel verhaal, leuk om te lezen. Een hele fijne reis verder, grtjes uit Wielder,,,
  2. Dick en Tiny:
    23 augustus 2018
    Heerlijk keuvelend op weg dus, genieten maar! Voor ons zit het camper seizoen er alweer bijna op, volgend weekend nog een of twee nachtjes zuid Limburg en dan gaat hij naar de stalling...
    Groetjes uit Gouda!