SloBoKro reis

23 augustus 2018

SloBoKro reis

Woensdag 22 aug. Na het ontbijt tegen negen uur, verlaten we de camperplaats, km. Stand 31075. We kiezen weer voor het prachtige achterland en tuffen op het gemak door de bergen. Op een gegeven moment worden we de autobaan opgeleid want we moeten door de Gleinalm tunnel van 8,3 km. lang. Onze Go-box piept voor de eerste keer, een teken dat er elke km. over een A of S weg 22 ct betaald moet worden. Achter de tunnel duiken we weer de gewone weg op. Dan naderen we de stad Graz, hier moeten we bijna dwars doorheen, voor een jongen van het dorp is hier veel te beleven, vrachtwagens, bussen, trams, trolleybussen, oversteekplaatsen, borden lezen en dat alles tegelijk en daar moet de camper ook nog tussen door. We komen er goed uit. Op het terrein van een grote Spar winkel lunchen we. Inmiddels is de temperatuur op gelopen naar de 35 graden, we zoeken zo snel als mogelijk een camperplaats. Die vinden we zo,n 20 km voor de Sloveense grens in Spielveld bij Thomas en Ullie Dorfheuriger tegen twee uur, een camperplaats waar zo'n 40 Campers kunnen staan. Km. Stand 31252. Totaal gereden 173 km. Als we aankomen staan er een stuks of tien, tegen acht uur s' avonds staat alles vol, allemaal mensen welke op doortocht zijn naar de Balkan, veelal met een boot achter de camper.
Donderdag 23 aug. We blijven nog een dag langer op deze camperplaats, Tonnie doet een wasje in de machine en daarna stappen we op de fiets. We fietsen via de fietsroute R2 langs diverse riviertjes en via veldwegen en bossen. Een mooie route, voor dat de zon helemaal hoog staat zijn we weer terug bij de camper. De rest van de dag doen we het rustig aan en houden ons in de schaduw.